Prologi

4.10.2012

Tämä blogi on osa kirjallisuustieteiden yliopisto-opintojani. Tapa jolla nämä blogimerkinnät on koottu käy ilmi niitä lukiessa. Kaikki materiaali, joka ei liity ensisijaisesti tapahtumiin, on jätetty pois. Koska osa materiaalista on luvatta lainattua, henkilöiden nimet on muutettu ja olen pyrkinyt siihen että paikkoja ei voi tunnistaa. Muuten tekstit ovat alkuperäisessä muodossa. Tekstin tapahtuma-aikaan olin ihan tavallinen kaksitoistavuotias, ja koen olevani edelleen tasapainoinen ihminen. Järjellä en pysty tapahtumia selittämään, joten annan blogimerkintöjen puhua puolestani. Nämä tekstit luettuaan lukijan vastuulle jää mihin hän uskoo ja mihin ei. Kirjoitan materiaalia puhtaaksi sitä mukaan kun ehdin ja pyrin julkaisemaan uutta materiaalia aina tiistaisin ja torstaisin. Jotta pysyt tarinassa mukana, kannattaa aloittaa lukeminen vanhimmasta tekstistä.

Eemeli

torstai 29. marraskuuta 2012

Eemelin ja Majan videochat, perjantai 9.8.2002, illalla





Majan hahmo erottuu huoneen hämärästä heikosti. Ainoa valonlähde on tietokoneen näytön sinertävä kajo. Maja on jälleen pukeutunut mustaan hattuun ja aurinkolaseihin, mutta nyt kaulassa on myös paksu huivi, niin että kasvoista erottuu vain hyvin pieni kaistale.

Maja: Moi Eemeli.
Eemeli: Moi. Mitä sä siellä pimeessä istut, mä en näe mitään.
Maja: Olen flunssassa ja valo tekee silmille pahaa.
Eemeli: Okei. Benny on täällä.
Maja: Mitä?
Eemeli: Joo, se tuli jo päivällä.
Maja: Miksi?
Eemeli: Mä kerroin sulle siitä vesilätäkössä olleesta jutusta. Mä näin ihan oikein, ei se ollut mitään mielikuvitusta.

Maja alkaa nieleskellä. Hän näyttää huonovointiselta.

Eemeli: Bennyllekin on tapahtunut jotain pelottavaa. Mä en tiedä mitä, se ei ole kertonut mulle, mutta siks se tuli tänne ja Ella ihan selvästi tietää että miksi Benny on niin pelästynyt. Me oltiin sairaalassa tänään ja —onks sulla paha olo?

Maja nieleskelee edelleen. Hän nostaa käden suunsa eteen.

Eemeli: Alatsä yrjötä?

Maja kakoo hetken. Sitten hän laskee käden suunsa edestä ja pudistaa päätään.

Eemeli: Me oltiin sairaalassa katsomassa sitä naista! Se oli tajuton. Benny sanoi että se on pakko saada hereille. Että Bennylle ja Ellalle tapahtuu muuten jotain pahaa.

Maja (itkuisesti): Mä olen tosi kipeä, en mä jaksa nyt-

Majan puhuessa hänen hampaansa alkavat värjäytyä sotkuisen punaisiksi. Sitten huulten välistä noruu verivana. Eemeli kirkaisee. Maja säikähtää Eemelin kirkaisua, huomaa kasvoillaan olevan veren ja menee paniikkiin.

Maja: Ei. Voi ei. Ei enää!

Maja alkaa nyyhkiä mutta kiljaiseekin yhtäkkiä kivusta.

Eemeli: Mikä sulla on?!

Maja painaa käden suunsa eteen ja kiljaisee sitten uudelleen, nyt tukahdetusti, ja alkaa taas nyyhkyttää.
Eemeli: Maja missä sun iskä on?! Tai meidän äiti sut täytyy viedä-

Eemelin puhe katkeaa kuin seinään kun Maja laskee varovasti käden suunsa edestä. Hänen koko alaleukansa on veren tahrima. Välitön mielikuva juuri ruokailleeseen vampyyriin, muistan miten se täytti pääni ja täyttää edelleen.

Maja: Mu- mulle tuli joku haava kiel-

Suusta roiskahtaa verta ja Maja kiljuu kauhuissaan.

Kaaoksen keskellä on hetken ajan mahdollista nähdä, kuinka Majan kieli on haljennut kahtia. Se on pitempi kuin ennen, venynyt ja kaksihaarainen, samanlainen kuin käärmeillä. Maja itkee hysteerisesti ja verta on jo joka paikassa.

Kuuluu kolahdus ja etääntyvien askelten ääni kun minä pomppaan hysteerisenä pystyyn ja juoksen Ellan huoneeseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti