Prologi

4.10.2012

Tämä blogi on osa kirjallisuustieteiden yliopisto-opintojani. Tapa jolla nämä blogimerkinnät on koottu käy ilmi niitä lukiessa. Kaikki materiaali, joka ei liity ensisijaisesti tapahtumiin, on jätetty pois. Koska osa materiaalista on luvatta lainattua, henkilöiden nimet on muutettu ja olen pyrkinyt siihen että paikkoja ei voi tunnistaa. Muuten tekstit ovat alkuperäisessä muodossa. Tekstin tapahtuma-aikaan olin ihan tavallinen kaksitoistavuotias, ja koen olevani edelleen tasapainoinen ihminen. Järjellä en pysty tapahtumia selittämään, joten annan blogimerkintöjen puhua puolestani. Nämä tekstit luettuaan lukijan vastuulle jää mihin hän uskoo ja mihin ei. Kirjoitan materiaalia puhtaaksi sitä mukaan kun ehdin ja pyrin julkaisemaan uutta materiaalia aina tiistaisin ja torstaisin. Jotta pysyt tarinassa mukana, kannattaa aloittaa lukeminen vanhimmasta tekstistä.

Eemeli

tiistai 4. joulukuuta 2012

Eemelin päiväkirja, torstai 8.8.2002




Mä en oikein tiedä miten tällaista päiväkirjaa pidetään, mutta mä aion nyt kuitenki yrittää. Kai tän pointti on vaan kirjata mahdollisimman tarkkaan, et mitä tapahtuu, niin mun ei tarvii myöhemmin turvautua vaan muistiin. Mä oon päättänyt, että nää jutut mitä nyt tapahtuu, täytyy saada tallennettuu. Jos jotain sattuu niin joku muukin saa tietää että miksi ja miten.

Tän päiväkirjan lisäks mä aion haalia kaiken muun mikä tähän juttuun liittyy. Anteeksi Ella, että nappasin salaa sun päiväkirjan, mutta et sä koskaan antaisi mun kopioda niitä sivuja luvalla. Onneksi iskällä on töiden takii kopiokone, niin ehkä Ella ei saa ees koskaan tietää. Tää on kuitenkin myös Ellan takii ja Bennyn ja Majan. Ja onneksi iskä on laittanut tietokoneen asetuksiin videopuheluiden ja chatin tallennuksen, niin mä saan nekin talteen. Ja onneksi Ella ei tunnu muistavan koko asiaa, muuten se tuhois ne heti puhelun jälkeen. Ei isä meitä vaklaa vaan siten sillä on tallessa asiakkaitten palautteet, jos ne sattuu soittaa tietokoneen kautta.

Miks mä alan tekee tätä nyt? Eilen kun mä olin leffassa katsomassa sitä Potterii, niin mulle tuli vaan sellainen olo, et tää ei pääty hyvin. Et se mitä Ellalle on sattunut, on vaan alkua. Ella ei kerro mikä Bennyllä on, mutta se on siitä huolissaan. Mä näin kun se yritti soittaa sille monta kertaa. Mä en oo ite saanut Majaan yhteyttä ja vaikka se kieltää kaiken niin mä tiedän että sielläkin on jotain pielessä. Jos kukaan ei kerro mulle mitään, niin mä otan itse selvää. Ja varmistan että joku kokonaisuus jää myös talteen todisteeksi.

Ei se mun tunne siitä ite leffasta johtunut. Se oli ihan jees elokuva, mutta mun oli tosi vaikee keskittyä siihen kun mun edessäistuva oli kokoajan vähän niin ku leffan tiellä. Siirryin mä mihin kulmaan vaan niin se oli siinä silmänurkassa. Se oli tosi ärsyttävää. Vähän niin kuin harmaa varjo kankaalla tai roska silmässä. Iskäkin hermostui lopulta mun vääntelehtimiseen ja käski mun istuu paikoillaan. Mä yritin sanoa sille, et mä en nää kunnolla mun edessä istuvan takaa, mut se vaan rypisti mulle kulmiaan. Ympärillä olevat ihmiset alkoi mulkoilla mua, joten mä yritin istua loppuleffan hiljaa ja sietää. Ei mua yleensä häiritse muut katsojat, mä itseasiassa tykkään katsoo kankaalta leffoja. Iskän kanssa mulla on sopimus, et jos teen viikossa ylimääräisiä kotitöitä, niin pääsen joka toinen viikko kattoo jonkun leffan teatteriin.

Kun se leffa loppu mä olin tosi tyytyväinen, et pääsisin ulos sieltä ja eroon siitä edessä istuvasta. Mä loikkasin pystyy heti, kun lopputekstit alko ja kurkkasin sitä edessä istujaa. Mä vaan halusin nähdä sen kunnolla, kun viimeiset parituntia mä olin joutunut sietää sitä mun silmänurkassa.

Mut se penkki mun edessä oli tyhjä. Ei se ollut voinut häipyä, mä olisin huomannut. Mä tuijotin sitä penkkiä ja mun sisällä levisi kylmä. Mua puistatti. Tanja vissiin huomasi sen kun se totesi iskälle että siellä leffateatterissa on kyllä liian kova veto. Iskä sai töniä mua liikkeelle. Mä pystyin vaan tuijottamaan sitä tyhjää penkkiä. Mä voin vannoa että siinä istui joku.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti