Prologi

4.10.2012

Tämä blogi on osa kirjallisuustieteiden yliopisto-opintojani. Tapa jolla nämä blogimerkinnät on koottu käy ilmi niitä lukiessa. Kaikki materiaali, joka ei liity ensisijaisesti tapahtumiin, on jätetty pois. Koska osa materiaalista on luvatta lainattua, henkilöiden nimet on muutettu ja olen pyrkinyt siihen että paikkoja ei voi tunnistaa. Muuten tekstit ovat alkuperäisessä muodossa. Tekstin tapahtuma-aikaan olin ihan tavallinen kaksitoistavuotias, ja koen olevani edelleen tasapainoinen ihminen. Järjellä en pysty tapahtumia selittämään, joten annan blogimerkintöjen puhua puolestani. Nämä tekstit luettuaan lukijan vastuulle jää mihin hän uskoo ja mihin ei. Kirjoitan materiaalia puhtaaksi sitä mukaan kun ehdin ja pyrin julkaisemaan uutta materiaalia aina tiistaisin ja torstaisin. Jotta pysyt tarinassa mukana, kannattaa aloittaa lukeminen vanhimmasta tekstistä.

Eemeli

torstai 15. marraskuuta 2012

Ellan päiväkirja, 8.8.2002



Benny soitti aamusta. Se sanoi että sen tietokone on takavarikoitu, kuulemma liiallisen käytön takia. Mä en usko että se on nukkunut paljoakaan. En tosin minäkään. Mun oli vaikea keskittyä siihen puheluun kun tuntuu että se jatkuva seinien takaa kuuluva veden kohina ja tää unen vaje saa mun pääni kohisemaan siihen lisäksi. Kaikki on jotenkin utuista. Mä alan uskoa että tää onkin jokin tosi pitkä painajainen, josta mä herään ja oon hetken ihan et: mitä, siinä oli monta päivää ja se oli silti uni. Mä toivon että niin tapahtuisi.

Benny oli todella hädissään. Se toisteli että se nainen ei saa kuolla. Mä yritin kertoa sille mun suunnitelmasta jutella sen vesiolion kanssa, mutta mä en usko että se edes kunnolla kuunteli. Se sanoi että se on alkanut pelätä sen vanhempia, ne käyttäytyy oudosti. Tottahan se on. Bennyn vanhemmat oli täällä ollessaan jotenkin ihan eri luokkaa kun mun vanhemmat. Ne oli jotenkin tosi tyylikkäitä, mutta samalla mukavia. Eilen yönä siinä chatissä sen isä näytti siltä et se ois repäisty jostain kadulta sinne kämppään.

Mä yritin rauhoitella sitä, sanoa et kaikki järjestyy. Mut sitten puhelu katkes. Mä yritin soittaa takas mutta puhelimeen ei saada yhteyttä. Mä mietin et mun pitäis sanoa asiasta isälle. Mut sit mun pitäis ehkä kertoo lauantaista. Mä oon päättänyt et ensin mä yritän nyt illalla puhua sen olion kanssa.

Ehkä mä herään kohta. Mä haluan että tää on unta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti