Prologi

4.10.2012

Tämä blogi on osa kirjallisuustieteiden yliopisto-opintojani. Tapa jolla nämä blogimerkinnät on koottu käy ilmi niitä lukiessa. Kaikki materiaali, joka ei liity ensisijaisesti tapahtumiin, on jätetty pois. Koska osa materiaalista on luvatta lainattua, henkilöiden nimet on muutettu ja olen pyrkinyt siihen että paikkoja ei voi tunnistaa. Muuten tekstit ovat alkuperäisessä muodossa. Tekstin tapahtuma-aikaan olin ihan tavallinen kaksitoistavuotias, ja koen olevani edelleen tasapainoinen ihminen. Järjellä en pysty tapahtumia selittämään, joten annan blogimerkintöjen puhua puolestani. Nämä tekstit luettuaan lukijan vastuulle jää mihin hän uskoo ja mihin ei. Kirjoitan materiaalia puhtaaksi sitä mukaan kun ehdin ja pyrin julkaisemaan uutta materiaalia aina tiistaisin ja torstaisin. Jotta pysyt tarinassa mukana, kannattaa aloittaa lukeminen vanhimmasta tekstistä.

Eemeli

tiistai 23. lokakuuta 2012

Ellan sähköposti Bennylle, maanatai 7.8.2002



Ella <Benny@gmail.com>     7. elokuuta 2002 10.22
Vast. ott.: Benny <Benny@gmail.com>

Hei

Anteeksi kun katkaisin. En oikein tiedä miten tän selittäisin. Tätä helpottaa että sinäkin näit sen, ne kasvot. Mulle on tapahtunut kaikkea tosi outoa. Mä nukun nykyään huonosti ja säpsähtelen kaikkea. Mä aion kirjoittaa tän nyt vaan suoraan. Mä uskon että täällä vedessä on jotain. Ja se vainoaa mua. Ne kasvot ei ollut ensimmäinen kerta kun vesi käyttäytyy oudosti. 

Ennen Skypeä mä kävin ulkona hakemassa kasvimaalta salaattia, kun Isä käski. Siellä satoi kaatamalla ja mä en olisi halunnut mennä ulos. Mä kysyin miksi Eemeli ei voisi mennä, mutta isä vaan totesi että se pyysi mua ja että miksi mä en menis. Ei mulla ollut mitään hyvää syytä, joten vedin sadetakin päälle ja menin ulos.

Vaikka oli päivä niin ulkona oli hämärää. Mustat paksut pilvet roikkuivat taivaalla auringon edessä. Vesisade oli laantunut ripotteluksi, mutta kasvimaalle vievälle polulle oli muodostunut iso lätäkkö. Kun mä olin kiertämässä lätäkköä, se alkoi kuhista.

Mä jämähdin paikoilleni. Mun olisi pitänyt lähteä liikkeelle, juosta. Mutta ainoa mitä mä saatoin miettiä oli että ”ei taas”. Se vesi alkoi kohota ja se muodosti hahmon. Se hahmo kohotti käden mua kohti. Mä muistan elävästi miten se vesi kierteli sen käden sisällä ja kuinka pieniä pisaroita tipahteli kyynerpäänkohdalta alas lammikkoon ja imeytyi takaisin hahmoon. Hahmo avasi suunsa ja sieltä ryöppysi lisää vettä.

Silloin mä kuulin huudon mun takaa. Se oli jotain omituista, kuin eläin. Mä en ole koskaan kuullut kenenkään huutavan siten. Musta tuntu kuin mä olisin irronnut jonkinlaisesta transsista ja astuin askeleen poispäin vesilammikosta. Mä käännyin vaistomaisesti vilkaisemaan äänen suuntaan ja ehdin nähdä Eeron. Tämä seisoi kasvimaan luona ja katsoi mua ja sitten lammikkoon. Ja Eero huusi uudelleen. Mä käännyin katsomaan takas sitä vesihahmoa. Hahmo oli kääntynyt Eeron suuntaan. Sitten hahmo äkkiä hajosi pieniksi vesipisaroiksi ja tipahti vesilätäkköön. Sitä vettä roiskui mun päälle ja kasteli mun housut.

Isä ja Tanja olivat kuulleet Eeron huudon ja juoksivat paikalle. Tanja otti mua kädestä ja lähti viemään talolle. Isä harppoi Eeron luo. Tanja totesi kävellessään että Eerohan nyt on vähän tuommoinen. Ja että ollaanhan me puhuttu että annatte sen olla ihan rauhassa. Mä yritin selittää etten mä mitään tehnyt. Mutta eihän mua kukaan kuuntele.

Mä en tiedä mitä mun pitää tehdä. Sä oot ensimmäinen jolle mä kerron tästä. Miksi tää tapahtuu mulle?

Ella

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti